Okategoriserade

”Bara den som vågar…

…misslyckas stort, kan vinna stort”
Hittade de citatet igår och tyckte att det var bland de bättre jag hört på länge. För vågar man inte ta chanser så kan man inte heller förvänta sig att man ska vinna.

Jag vet att jag en gång förut skrev om hur viktigt det har blivit för mig att uppnå de mål jag har. Det kan vara en press på mig absolut men mina mål och mina drömmar gör att jag kliver upp och pressar mig själv till de yttersta, de gör att jag alltid försöker prestera på top. Och för mig är det viktigt att veta att hårt arbete lönar sig, även om de tar tid, även om det blir jobbigt så har jag mina mål och jag ska dit. Ju högre jag siktar desto högre kommer jag att komma. För man kommer inte högre än de mål man satt upp!

Vi kan gå tillbaka 5 år i mitt liv, 5 år som har inneburit många förändringar på både gott och ont. Men kanske nödvändiga förändringar? För 5 år sedan arbetade jag på Ånge kommun ett jobb som jag verkligen trivdes på, men efter olyckan med handen kommer jag aldrig kunna arbeta inom vården igen. Så började studera till Rehabiliteringsvetare på Miun, men kände efter en termin att jag var inte redo för att läsa så hoppade av mina studier och blev sedan arbetslös. Visserligen så arbetade jag timmar på Nattpatrullen i Bräcke. Vi började bygga vårt hus och alla som renoverar vet hur påfrestande de kan vara.
Jag fick ta bort min älskade Lamborgini-W efter 9 år, och där någonstans blev jag deprimerad så jag gick upp i vikt. Tyckte synd om mig själv, gick upp i vikt, tyckte synd om mig själv, Ja ni förstår. En dag fick jag nog, jag kunde inte inte fortsätta tycka att livet var dåligt och tråkigt om jag inte ens gjorde något för att förbättra det! Så provade gå ner i vikt utan resultat hade jojobantat under flera år så tillslut så bestämde jag mig för att genomgå en GastricBypass. Och det blev startskottet för mitt nya liv! Jag började ta för mig i livet, vi är inte födda för att sitta i ett hörn och acceptera att livet kanske aldrig blir bättre.
Vi måste själva forma våra liv, ta för oss av de som erbjuds och aldrig sluta tro på våra drömmar.
Jag som tidigare satt bredvid och tittade på mitt liv är nu hon som har huvudrollen i mitt liv. Vi kanske inte alla kan förändra oss, vi kanske alla inte kan ta tag och förändra de som vi vill förändra. Vi kanske inte lyckas, men vi kan alla försöka. Att försöka och misslyckas är inte ett misslyckande utan en lärdom, misslyckande kommer då vi inte ens vågar prova.
Och ja så är de för mig, jag gick från deprimerad, överviktig och arbetslös till att bli lycklig! Och visst vägen hit har inte varit en hiss rätt upp snarare en färd genom dates inferno. Med både sjukdomar, ångest, bakslag, operationer. Men jag ångrar inget, jag ångra mig inte en sekund att jag valde livet, jag fick en chans o ta tag i mitt liv och jag gjorde det!
Jag köpte min älskade lille Liam för 2 år sedan idag, för 5 år sedan kunde jag inte ens rida han men nu är han min ♡
För 2 år sedan satt jag med i Ånge RK styrelse eller hade precis klivit av, sen kom jag med i Mittsvenska Ridsportförbundet Utbildningssektion i 1 år, blev invald i distriktets styrelse som Ungdomsansvarig ifjol och sitter nu sen i lördags med i Valberedningen för Svenska Ridsportförbundet. Blev även invald i Parteboda Byförening i våras som vice ordförande. Så jag har fått chanser som jag har tagit och jag är nöjd att jag vågade chansa, bort från min trygghetzon och prova något nytt. De har givit mig möjligheter att växa och utvecklas som människa och jag är evigt tacksam för att jag tog chansen och vände mitt liv.
Jag tog upp mina universitets studier igen och igår skickades Cuppsatsen in. Den sista uppgiften för den här utbildningen,  de trodde jag inte för några år sedan att jag skulle ta tag i studierna igen. Men de gjorde jag och nästa vecka är det examen. Förhoppningsvis går uppsatsen igenom och sen börjar de stora äventyret. Vart framtiden bär de vet jag inte men förhoppningsvis hittar jag de jobb som jag söker. Även om de kan betyda veckopendla så har jag ett mål och de ska jag sträva mot.
Ja ni får kalla detta skryt och skrävel inlägg, det är upp till er. För mig är detta ett bevis på att jag klarade av att vända mitt liv och att jag nu kan forma de som jag vill.

Näe måste rotera vidare, ikväll är de dags för Parteboda ruset, ni kommer väl? Så måste handla lite inför och hämta priserna 😉

Puss N

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Standard

Kommentera

