Okategoriserade

Som jag älskar…

… denna lilla fantastiska kille ♡♡♡ igår blev det först ett besök till veterinären i fränsta för undersökning, de bedövade och tryckte ur blåsan som var stor som ett äpple. Inte undra på att han tvättade sig hela tiden. Stackar stackars liten. ♡ (Men han visade inga andra symptom förutom tvättandet) kommer hem men då han inte blev piggare så efter samtal till veterinären i fränsta kom vi överens om att åka in till Djursjukhuset i Sundsvall. Åh vilket ställe, jag kan verkligen rekommendera de. Vilka fantastiska människor som jobbar där, var dit med Esther i vintras och nu Enok.  Så otroligt duktiga och sympatiska  veterinärer och personal. En stor eloge till er ☺
I alla fall kunde de inte se vad som utlöst dessa kristaller,  de kan bero på stress. Och det enda mönster vi har bytt den senaste veckorna är att de har varit hemma själva. Jag har inte varit hemma lika mycket med dem nu, förut så har vi alltid kört de till mamma när vi varit borta längre än 3 h. Men vi slutade med det och lät de vara hemma. Och det var de enda som vi kan komma på har ändrats, och de låter ju logiskt då när vi är hemma är han alltid med oss följer oss överallt vi går är vi ute sitter han i fönstren och tittar (han byter fönster när vi flyttar på oss) han sitter vid altandörren  (den är hel glasad så de kan se ut) när vi åker någonstans och när vi kommer tillbaka  sitter han antingen  där eller i ett fönster och väntar på oss. Så ja det låter ju logiskt att de kan vara ett stressmoment att han blir ensam. Men idag har han busat, ätit bra och gått på lådan  så ska köpa medicin och hämta Fjonkan så får han sällskap ikväll av sin syster som han gick o ropade på halva natten innan han kom och la sig bredvid matte. ♡ Ja ni ser det blev ett långt inlägg om en katt tänker ni, men okey jag skulle kunna skriva de tredubbla om han. För mina djur är som mina barn och jag kommer bomba bloggen med bilder på dessa små underverk. Enok, Esther och Liam 💞

Och jag är så glad att jag åkte in med han, jag litade på min magkänsla att de var något som var fel och de stämde. Och jag åker hellre in 1 gång för mycket och det inte är något än struntar i att åka alls. Är så glad att jag har alla mina djur försäkrade för 40 kr i månaden ungefär  så behövde vi endast betala 2000 igår (plus 20% rörlig avgift) annars skulle de gått på över 6000. Så rekommenderar verkligen att försäkra era djur, hästtjej som man är så vet man att allt som man kan teckna en försäkring på skall försäkras 😂 Ha en underbar helg, det ska vi ha ♡
Puss N

image

Han kom ner med en present åt mamma ♡

image

image

Morgon mys ♡

image

Morgon mys ♡

image

Liten fick dropp igår.

image

Men nu myser vi i soffan ♡

Standard

2 thoughts on “Som jag älskar…

Kommentera

