Okategoriserade

🌞=😍

Om dagen börjar med att man slår på MTV till frukostens intag och Volbeat drar igång på högsta volym. Då måste ju dagen helt klart komma att bli helt amazing? 😍
Och inte blir det sämre att solen skiner för fullt ute 🌞 Så ska lägga i högsta växeln på projektplanen så jag kan gå ut på eftermiddagen o njuta av solen ♡  tror jag ska försöka fota lille Liam idag då de är så fint väder 🙂 Och på tal om lilla Liam, min häst är en pensionär 23 år fd ridskolehäst. Som var de segaste o sävligaste på hela ridskolan, han gjorde inte ett knop frivilligt. Men de kan man man inte tro för han trippar på tårna, hoppar i luften, bockar och lever loppan. Jag tror till och med att Lilliz (vår 5 åring) är mer säker i skogen än va pensionären just nu. I alla fall så skulle vi skritta ut i går, vände in på grusvägen och skrittade bortöver självklart stod de en bil där på en sidoväg där folk släpper sina hundar så de får springa vind för våg. Men vi kom förbi där och skrittade en bit innan vi vände tillbaka, kände redan att när vi kom till bilen att han blev spänd. Och där kommer hunden springandes, men de var under kontroll då han såg den. De han inte såg var fåglarna som hunden skrämde upp från diket som flög rätt över oss.. vilket resulterade i sken! De ska tilläggas att jag är 172 cm lång och väger runt 70kg  min häst är 150 cm  i manken så han borde inte vara något problem att stoppa, men jag låg bak o drog i en tygel för att få han och stanna. Tänkte går jag inte stopp vid skylten innan södra vägen är de kört! Men tillslut så stannade han till och jag kunde lugna han. Tänkte jag går hem med han, efter 10 meter så sjönk han ihop o blev som en hund igen som tassade efter matte. Tror de tog på krafterna att accelerera så när man är 23 år 😉 men vi klarade oss bra jag har lite ont i svanken då det blev en sådan knyck när han drog iväg 🙂

Näe skola o sen ut i 🌞🌞🌞
Puss N

image

image

image

image

Behöver ja tillägga att jag vill ha sommar nu ♡♡♡

Standard

Kommentera

