Okategoriserade

Flip out, breake down and come around.

Yes! Hade ett litet mentalt sammanbrott här på morgonen på skolan. Men istället för att sätta mig och gråta, ta glassbyttan och vräka i mig vitchoklad så lät ja mina frustrationer gå ut över plankan, armhävningar med benlyft, plankan med benlyft och fällkniven ! Och jäklar va skönt de kändes att få ut alla känslor genom träning. Visst de var inte på något snyggt super trendigt gym utan väl hemma i vardagsrummet. Men de duger ju långt jag är inte så super fancy ja heller. Skönt när man kan träna hemma då jag inte har så mycket muskler och just nu hänger de en hel del skinn men de ska förhoppningsvis bort. I alla fall så blev de nytt personligt rekord för mig på plankan (är med i ”Plankan 28 dagars challenge”) men idag tjurstod ja trots att det värkte och spände men ack va skönt de var. Sen blev de plankan med benlyft och armhävningar  med benlyft. Eller ha inte armhävningar så då jag har sen en rid olycka för 17 år sedan en felande högerarm då jag krossade armbågen och bröt överarmen. Sen krossade ja höger hand 2 gånger oxå så de blir inte så många armhävningar. Men är mer ute efter magen och lårträningen. ☺ avslutade med fällkniven. Och sen för att få igång hela kroppen så blev de en 10 minuter dans. (Skulle behöva ett större vardagsrum) men de är skönt att få röra på sig och komma igång i kroppen blir så mycket mjukare. Men de blev ingen lång stund då de är svårt att dansa med 2 små hungriga katter som svansar runt benen 😜 men Summan av kardemumman så fick ja ut mina demoner genom att låta frustrationen brännas ut tillsammans med lite kalorier och in med endorfiner och nya infallsvinklar så kommer jag att klara detta med 💪🏆

Nu lunch sen ta tag i skolan igen 📖📚🎓

Puss N

Lite bilder på den otroligt osmickrande jag i träning. Men bara att lägga ut dessa har jag övervunnit ett hinder då de är ett bevis på att jag kunde valt att ältat mig i soffan och tyckt synd om mig själv men valde att bränna ut min frustration och nu känns de mycket bättre.
Och ja jag vet mina vader är jätte bredda och har haft komplex för de under alla år. Men nu gillar jag mina breda vader, varför? ja för att de är en del av min kropp som jag antingen kan vara olycklig och obekväm med eller lära mig att älska och acceptera.
Jag  är inte vältränad men de är aldrig för sent att bli det. Så Varsågod enjoy or not. (Och näe de kommer inte bilder på fällkniven armhävningar då jag hade två små katter som satt för kameran. Och ja dansen… Ni som sett mig på krogen vet ju att de inte är en vacker syn men de är skönt att kunna röra sig fritt o bränna lite kalorier på något man tycker är kul 😉 )

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Standard

10 thoughts on “Flip out, breake down and come around.

  1. Viva skriver:

    vill bara säga att jag tycker du är himla modig, duktig, peppande och inspirerande!
    du ska vara stolt över den resa du gör! kram 🙂

Kommentera

