Okategoriserade

I’m alive!!!

Men inte så mycket där till… vilken vecka de blev och inte på de positiva planet. Började i helgen med tryck över bröstet o tungt med andningen de fortsatte tills på tisdag då jag ringde till vc för ja trodde att jag höll på att få lunginflammation. Blev skickad på akuten med troligen en propp i lungorna bara gilla läget o åka då. Kommer ner och får komma in direkt sen blev de EKG övervakning, syresupptagningsförmåga, alla möjliga prover och in på övervakning. .. Ja kände man sig inte sjuk innan man åkte in så blev man de garanterat de nu. Fick iaf åka hem på natten då hjärtat slog som de skulle. Eller ja nästan iaf. Men de är en annan historia som inte är aktuell nu.

Men alltså ja kontaktade VC för ja trodde jag hade början till lunginflammation inte hjärtinfarkt.. hade ju ingen feber eller sjuknadskänsla alls innan besöket på akuten bara svårt att andas. Har fortfarande ont i bröstet och är tungandad  men alla prover såg bra ut så då lär de ju inte va något fel.
Onsdag så kom dock influensan med buller o bång. Jag har aldrig varit så sjuk någonsin! De är dagen sanning, jag var vaken sammanlagt 2 h under de dygnet. Jag kunde inte titta på tv för då värkte de, ja kunde inte sitta för då värkte de jag kunde inte va uppe för de gjorde så ont i kroppen  att de kröp i benen på mig och ja hade feber så va sjöblöt av svett o frös som en tok. Jag orkade inte ens gå upp för trappen utan att sätta mig o vila. Igår va de lite bättre kunde iaf äta lite mat och orkade va uppe och idag är jag feber fri och orkar vara uppe men fortfarande tung i bröstet o lite tungt att andas. men tänker inte kontakta VC igen då jag med risk att få spendera den andra dagen på akuten denna vecka. Skulle behöva hostmedicin men kör med de receptfria läkemedelen  Bisolvon, Ipren och strepsid. De fungerar ju lite iaf och eftersom jag har onsdagens sjuka i färsk minne så kan jag leva med lite värk. Jag överdriver inte när jag säger att om någon skulle ha erbjudit nödslakt på mig så hade ja tagit de för fy sjutton vad dålig ja va. Men en maxdos av Ipren Alvedon och apelsinjuice o massor av sömn va grejer de 😉

Nu ska ja fortsätta mysa framför tv ett tag till innan min underbara sambo kommer hem. Han tar verkligen hand om mig. I tisdags va han påväg på jobb till Sollefteå men vände o körde mig på akuten satt där med mig hela tiden sen ha han passat upp mig sen dess. Är han inte bara bäst? Skulle inte klara mig utan dig ♡

Puss N

Standard

Kommentera

