Okategoriserade

Not my cup of tea. ..

Etik, japp Etik inte något för mig då jag helt saknar etik o moral ryggrad och annat.. Näe skämt o sido men så tungt som de är att läsa nu har de aldrig varit. O ja jag vet , positiva tankar föder positivt liv. Och de stämmer ju, man kan gå igenom livet o tycka att de är skit. Eller så rycker man upp sig och förändrar de man tycker är skit. Man kan antingen vara en åskådare och sitta på läktaren och beskåda sitt liv när de rullar förbi eller så kan man vara en deltagare och bestämma sig för att så här vill jag mitt liv ska vara.

Jag var länge en åskådare som satt bredvid och tyckte mitt liv va tråkigt jobbigt och såg bara negativt. På så sätt blev livet oxå negativt, då jag valde att just sitta och såg mitt liv passera utan att påverka.
Så jag gjorde ett val, ett val om att ja kunde fortsätta vara åskådare och förhoppningsvis kanske jag skulle snubbla över lycka. Eller så tog jag tag i mitt liv började leva de, börja forma de med mig själv i huvudrollen letandes efter sånt som gör mig lycklig.
Vilket jag gjorde.
2 Nov 2011 gjorde jag min GBP som skulle få symbolisera min nystart och de har de verkligen blivit.
Jag blir ibland lite för mycket jag vet ibland blir de kanske lite för mycket  Nathalie Malmberg  överallt men varför ska vi inte få framhäva oss själva? Varför ska de vara fel att ta för sig i livet? Är de bättre att sitta stilla och se de chanser man ville ta gå till någon annan istället? Och swn bli bittra över de kanske rent utsagt avundsjuka? Bara för att de ska vara något illa att ta för sig?
Så var jag förut, jag dög inte jag orkade inte och jag ville sitta i ett hörn där jag inte syntes..  Nu är de tvärt om jag älskar att komma in i ett rum och se att folk vänder sig om för att titta på mig, folk ser mig! och de är positivt för min självkänsla att jag blir sedd. Jag vill ta åt mig av saker som jag mår bra av. Som nu jag sitter sen ifjol med i Distriktets styrelsen inom ridsporten, jag pluggar sista terminen på universitetet, jag är med och anordna en skoterdag med byföreningen där jag valdes till tävlingschef andra mötet ja var med på. Så ja kanske min självkänsla har stigit kanske mitt självförtroende är bättre. Kanske  jag är lyckligare… Jag vet att jag iaf nu lever och påverkar mitt liv till de jag vill. Och jag ångrar hellre saker jag gjort än att jag aldrig tog chansen!

Alla säger du är så mycket gladare nu de syns på dig att du mår bra. Tack jag mår bra nu för nu är de jag som har kontrollen  över mitt  liv. Jag valde livet och nu ska ja leva de!

Puss N

image

image

image

image

image

image

Standard

Kommentera

