Okategoriserade

Jag tänker inte

tala om för andra hur de ska fira sin jul, jag tänker inte påminna om att julen är barnens högtid, jag tänker inte be att om ni firar jul med barn ta då bort alkoholen från julmiddagen.  Jag tänker inte påpeka allt detta för jag hoppas att det är något som ni föräldrar vet om.

För många barn kommer högtiderna tillsammans med en klump i magen,  för många barn är högtider ett tillfälle då pappa eller mamma inte längre är den omtänksamma personen, för många barn finns en önskan att högtider aldrig funnits. Julen ska vara barnens högtid,  Julen ska innehålla kärlek, gemenskap och omtanke.  Julen ska vara något att längta till, något att se fram emot med julklappar o skratt. Men så är de inte för alla,  många tårar faller på jul, många familjer splittras, många barn som inte kommer att få uppleva den känslan att längta till julen och allt som hör därtill.

Så nej ja tänker inte be er att avstå från alkoholen till julmiddagen och lägga de pengarna på en extra julklapp till någon kär. Jag tänker inte be er om de, då de är inte min sak att be om. Men jag önskar, jag önskar att alla kommer behandla varandra väl med eller utan alkohol.  Jag önskar att alla barn kommer att få chansen att uppleva en jul som inte innehåller något annat än kärlek omtanke och lycka.

Så därför stödjer jag Vit Jul och deras initiativ!

image

Ta hand om er ♡

Puss N

Standard

Kommentera

